Sunday, April 3, 2016

PRIMPING WITH THE STARS


Dag iedereen! Het is lang geleden dat ik nog eens een blogpost heb gemaakt, maar nu ben ik weer helemaal terug. Ik ben een beetje drukbezet geweest met school, maar ik ben geslaagd voor al mijn examens, wat echt een opluchting was. Dit semester gaat wat minder hard worden en ik ga wat meer vrije tijd hebben om wat van het leven te genieten. Ik heb al heel wat blogposts gepland over alles wat ik heb gedaan en wat jullie hebben gemist. En zoals jullie zien ga ik nu ook altijd mijn posts tweetalig maken, zowel het Nederlands als het Engels. Mijn kleerkast is vol van nieuwe spullen, mijn beauty tasje is hervuld en ik ben naar veel mooie plekken gegaan, dus blijf zeker de blog lezen. Ik vind het zeer spannend!

De laatste tijd ben ik heel erg into verzorging en make up. Mijn portemonnee was niet altijd evenveel gevuld met geld, dus in het verleden ging in enkel naar de drugstore om de goedkoopste producten te komen en zo meer te kunnen experimenteren. Maar zoals jullie weten zijn die producten niet altijd van goede kwaliteit. Het aantal producten dat ik heb getest is redelijk groot, zodat ik kon beslissen welke producten mij het best lagen. Zoals bijvoorbeeld eyeliner, dat ik elke dag draag, heb ik het liefste in een gel vorm omdat de liquid vorm hard uitloopt onder mijn ogen. Toch hebben ze niet altijd alle producten die ik wil (ik heb nog steeds niet de perfecte drugstore liquid of creme blush gevonden), dus was ik weer eens op zoek naar alternatieven voor die wel te vinden. Nu zijn mijn producten nog altijd meestal drugstore, maar nu heb ik het gevoel dat ik klaar ben voor een update voor mijn make up routine.

Onlangs kreeg ik het Primping With the Stars pakket van Benefit cadeau nadat het eventjes op mijn verlanglijstje heeft gestaan. Ik had al veel gehoord van hun producten online en wou deze natuurlijk ook eens uitproberen. Dit pakketje leek mij perfect om eens kennis te maken met de kleinere vormen van make up dat ze hebben in hun lijn, ook omdat het wel dingen zijn die ik allemaal zouden gebruiken. Ik moet zeggen dat de verpakking op het eerste zicht echt schattig lijkt en dat het helemaal mijn ding is.

Hey guys! It's been a long time since I've blogged about stuff, but I'm totally back right now. Been quite busy with my school, but I passed all of my exams which I'm really glad about. This semester, things are going to be less hard and I've got some more time to enjoy life. I'm planning to do a lot of posts about everything I've done and you've missed. As you guys see, I'm going to do my posts in two languages, both in Dutch and in English. My closet has been stuffed with a lot of things, my beauty bag has been refilled and I've went to loads of places, so definitely stay tuned. I'm really excited!

So lately, I've been really into skincare and make up. My pocket wasn't always full of money, so in the past, I only went to the drugstore to buy the cheapest products so I could experiment some more. But you know, those products aren't always products of good quality. My range of products that I tested is big, so I could decide which products were best for me. For example my eyeliner, which I wear every day and like to have in a gel formula, because the liquid form smudges under my eyes. They don’t always have every sort of product I want (I haven’t found the perfect drugstore liquid or crème blush), so I went on the search for alternatives to find them. Nowadays, the most products I own are still drugstore, but I think I’m ready for an update for my makeup routine.


A while ago, I received Benefits’ Primping With the Stars as a gift after it stood on my wish list for a while. I’ve heard a lot about their products online and I absolutely wanted to try them out for myself. This set seemed perfect to me for trying out the little versions of the bigger products of their makeup line, because they’re all things I certainly would use. I have to say the set looked cute at first sight, and it’s totally my thing.



Dit was het eerste zicht als je het pakketje opendoet. Het is semi magnetisch dus als je het weer dicht doet blijft het ook wel dicht. Vraag me niet hoe het werkt, maar het is wel handig! Je krijgt er ook ineens een goeie spiegel bij, niet te klein zoals het normaal wel het geval is. Aan die spiegel hingen aan beide kanten ook uitklapbare kaartjes met hoe je de producten gebruikt. Die heb ik er toch meteen afgeknipt omdat die in de weg zaten van de spiegel. Er zitten meteen ook al 6 kleine productjes bij, in stevige  kartonnen omhulsens om de vorm een beetje mooi te houden. Perfect dus om mee te nemen


This was the first thing you saw when you opened the package. It’s kind of magnetic so when you close the package again, it stays put. Don’t ask me how it works, but it is practical! You also get a nice mirror with the set, not too small which is the case usually. On both sides attached to the mirror, there were cards that said how to use the products. I did cut them off immediately because they were blocking the sight of the mirror. The set had 6 little products in it, surrounded by strong cardboards to keep a nice form. Perfect to take it with you on the go!




Het eerste productje dat ik heb getest is dé The Pore Professional, en als je wat geïnteresseerd bent in beauty moet deze je zeker bekend in de oren klinken. Deze gaat namelijk al eventjes mee in de online beautywereld en krijgt ook veel goede reviews. Het belooft de poriën kleiner en onzichtbaarder te maken, en dat is ook wel wat het doet. Je hebt helemaal niet veel product nodig omdat het erg effectief is. Als je al primers hebt gebruikt weet je hoe ze aanvoelen, en dat gevoel heeft deze Pore Professional ook. De kleur is ook gewoon wat doorschijnend, er zit geen enkel pigment in. Het zit heel licht op de huid, maar laat inderdaad de poren minder opvallen en het werkt als een goede basis. De huid glimt ook veel minder en wordt matter gemaakt. ik zelf had de primer eerst niet veel gebruikt, had niet het gevoel dat ik het nodig had. Maar na een paar keer proberen vond ik hem wel super en nu draag ik hem echt elke dag! Zeker een aanrader voor de mensen met een glimmende huid of mensen met grote poriën, of mensen met allebei de problemen.

The first product I’ve tested was The Pore Professional, and if you’re a bit interested in beauty, it must look a little bit familiar. This is a product that is well known for ages in the online beauty world and it gets a lot of good reviews. It promises to minimize and hide the pores, en that’s what the product really does. You don’t need a lot of product because it’s very effective. If you already used primer you know how they feel, and that’s how The Pore Professional also feels. The color is just a little transparent, without any pigment. It sits lightly on the skin, but it does indeed minimize the pores and it works very well as a base. The skin isn’t that oily anymore and the primer makes the skin very matte. At first, I didn’t use the primer that much, I didn’t feel that I needed it. But after a few times of using it, I thought it was awesome and now I wear it every day. I would recommend this for people with an oily skin type or people with big pores, or people with both problems.




De tweede is de Stay Don't Stray eyeprimer van het Benefit pakketje. Wat deze beloof is een goede primer voor de oogstreek, zowel voor concealer en oogschaduw onder het oog als alles wat je op het ooglid zelf smijt. Zelf heb ik heel erg blauwe wallen en ik gebruik deze dan ook enkel als primer voor de concealer. Dit geeft me ook extra dekking door de foundation kleur en textuur dat het heeft. Ik gebruik het ook op mijn ooglid, maar dan meer om mijn oogleden te matchen met mijn foundation. Een drager van oogschaduw buiten een neutrale basis ben ik niet echt, dus dat heb ik niet kunnen testen. Heeft wel een zeer handige applicator, eentje dat een lipgloss heeft en is dus gemakkelijk aan te brengen. Ik weet wel dat deze primer voor mij geschikt is voor mijn concealer onder mijn ogen, vind ik dus ook best een aanrader!

The second one is the Stay Don’t Stray eye primer from the Benefit kit. This promises to be a good primer for the eyes, both for concealer under the eyes as eyeshadow and all the other things you throw on your eyelids. I’ve got very blue under eyes myself so I use this primer for my concealer. This also gives me more coverage because of the foundation color and the texture it has. I also use this on my eye lids, but more to match my eyelids to my foundation. I’m not a wearer of eyeshadows other than the neutral ones, so I didn’t test that. It does has a very handy applicator, the ones that lip glosses has, so It’s easy to apply product with. I know this primer is perfect for me to be a base for my concealer under my eyes, so I definitely  would recommend this!



Het derde product is de Some Kind Of Gorgeous foundation. Eventjes... Wat is deze foundation een pareltje. Zoals jullie zien is deze al veel gebruikt (er zit ook wat troep in, oeps) , maar ik gebruik hem momenteel niet. Waarom? Wel deze medium kleur is in deze barre wintertijden een beetje te donker voor mijn fair huidje. Ik vermijd liever het gezicht-streep-nek effect en ben dus al weer overgegaan naar mijn lichter kleurtje. Maar ik kan niet wachten om deze weer te gebruiken! Ik zou hem eigenlijk moeten hebben in fair, of pak maar ultra fair. Dit is waarschijnlijk mijn topfavoriet. De foundation is in een cremetextuur en brengt supergemakkelijk aan, voelt aan als een tweede huid. Is echt fluweel zacht, zit bijna onzichtbaar op je huid en blijft er ook opzitten. Ik heb het gevoel dat de dekking ook medium is, maar als je een probleemzone hebt is deze wel opbouwbaar. Als ik het kan uitdrukken in woorden is deze foundation de zomer in een doosje, nog nooit zo een goede foundation getest, ook deze is een aanrader!

The third product is the Some Kind Of Gorgeous foundation. Hold on… This foundation is such a gem. As you guys see, I’ve used a lot of this product (there is also a little bit of dirt in it, oops), but I don’t use it at the moment. Why not? To be honest, this medium color is a bit too dark for my fair skin in these cold winter months. I want to avoid the face-stripe-neck effect so I’ve already switched to my lighter foundation. But I can’t wait to use it again! I should actually buy this in fair, or maybe in ultra-fair. This product is probably my favorite. The foundation itself has a creme texture and it applies super nice, it feels like a second skin. It’s actually velvety soft, sits on the skin invisibly and it stays put. I have the feeling the coverage is medium, but if you have a problem area, you can build up product. If I could say it in words, this foundation is summer in a box, never have I ever tested such a good foundation, I love it!




Volgende product was de Benetint lipstain. Dit is iets wat je kunt gebruiken op zowel je kaken als op je lippen als op andere plekjes die je een leuke rode tint wil geven. Ik moet zeggen dat ik voor de Benetint nooit echt into blush was, aangezien ik al een rode ondertoon op m'n gezicht heb van nature en ik al slechte ervaringen had met poeder blushes. Ik had deze dan ook eventjes links laten liggen, maar eigenlijk geeft die leuke blos toch een interessant effectje op je huid, ook al ziet hij al wat rood. De stain is zelf is beetje transparant en dus zeker opbouwbaar. Het komt in een klein nagellak penseeltje dat je gewoon over de gewenste plek streelt en dan uitwrijft met ofwel je handen, ofwel met een penseel. Ik doe dit altijd met mijn handen, omdat dat het meest natuurlijke effect geeft. Dit doe je best voor je hebt gepoederd, het werkt het beste in op vloeibare foundations. Het enige wat ik een nadeel vind aan de Benetint die in mijn pakketje zat, was dat het een felrode kleur is. Ik had liever iets zachter, misschien roziger of bruiner gehad, maar dat is natuurlijk puur smaak. Dit is waarom ik het pakketje eens wou proberen en ook waarom ik in het vervolg nog andere pakketjes ga kopen. Ik heb weer een nieuw product leren kennen dat ik anders nooit zou hebben gekocht. Ik vind het nu heerlijk om een blushje op te doen, vroeger haatte ik het om de vorm in poeder op mijn gezicht te smeren. Het zag er gewoon niet natuurlijk uit, wat wel is bij deze stain. Oh ja bijna vergeten, je kan het ook op je lippen doen, maar dat vind ik nu niet ideaal. Het heeft bijna geen pigment, is wat waterig en heeft een heel slecht smaakje. Voor blush dus top, voor op je lippen dus flop.

The next one was the Benetint lipstain. This is something you can use on both your cheeks as on your lips as on other areas that you would like to give a red tint. I have to say before the Benetint, I was never really in to blush because of the red undertone I already have in my skintone and because I had bad experiences with powder blushes. I didn’t touch it for a while when I got it, but nice red cheeks do actually give your skin an interesting effect, even when you already have red skin. The stain itself is a little transparent and buildable. It comes in a little nail polish brush that you stoke over the desired place and you blend it with your hands or with a brush. I do this every time with my hands, because this gives the most natural effect. Best time to do this is before you powder and it works best on liquid foundations. The only downside for the stain that was in my Benefit kit, was the bright red color. I would have chosen a softer color, such as pink or brown, but that is of course one’s taste. This is why I wanted to try the set and why I’m going to buy other sets in the future. I’ve got to know a new product that I normally wouldn’t ever had bought. I love to put blush on my cheeks from now on, I used to hate powder blush on my face. It just didn’t look natural, what the stain does look like. Oh I almost forgot, you can also use this to stain your lips, but I didn’t like that. It almost doesn’t have any pigment, is a bit watery and it tastes very bad. Hot for blush, not for lips.


De volgende is Girl Meets Pearl higlighter. Met de strobing trend achter de hoek en de contour-highlighting trend recenter achter de hoek, is de highlighter niet meer weg te denken uit een make up tasje. Wel waarom? De highlighter geeft je een gezonde glans op de plekken die je de mooie zomerzon op je huid wil laten reflecteren. Voor dit productje moet je geen Kim Kardashian of Gigi Hadid glow verwachten, maar een subtielere reflectie van de zon. Je mag je wel verwachten aan een natuurlijke shimmer op je gezicht voor je everyday make up. Het is een soort van cremevorm, niet zo heel lopend, en het smeert echt super uit. Je kan het ook opbouwen door hier en daar wat meer te smeren. Ik gebruik het op de toppen van mijn jukbeenderen, en ik ben er helemaal van weg. Je kan dit ook mengen met je foundation, of je dagcreme voor een echte JLow glow, maar deze heb ik nog niet geprobeerd. Het heeft een, oh ja, parelkleurige ondertoon en is niet zo onsubtiel als de meeste poederhighlighters, wat ik echt zeker een pluspunt vindt aan dit product.

The next one is Girl Meet Pearl highlighter. With the strobing trend around the corner and the contour-highlighting trend nearer around the corner, the highlighter isn’t not in anyone’s make up bag. Why? The highlighter gives you a healthy glow on the areas you want the summer sun to reflect on your skin. For the product, don’t expect a Kim Kardashian or Gigi Hadid glow, but a subtle reflection. You do can expect a natural shimmer on your face for your everyday make up. It’s in a crème formula, not so liquid, but it smears out like heaven. You can also build it up by adding more product to an area. I use it on the tops of my jawbones, and I love it. You can also use this with your foundation or your day crème for a real JLow glow, but I haven’t tried this yet. It has a pearly undertone and is not so unsubtle as the most powder highlighters, what I really like about this product. 



And last but not least, of toch misschien wel, de They're Real Benefit Mascara. Na veel lof en complimentjes over de vorige productjes, hier dan een beetje een mindere. Ik weet dat deze ook veel wordt gebruikt online en dat deze mascara ook de hemel wordt ingeprezen, maar ik vind hem niet zo speciaal. Hij doet wat hij moet doen, hij geeft een mooi laagje op je wimpers en blijft een hele dag zitten, verder brokkelt hij zeker ook niet tijdens de dag. Maar dit doen andere mascara's ook wel. Nadelen vind ik dat het borsteltje niet goed aanbrengt omdat het nog al recht is. Ben ik de enige die van een gebogen borstel houdt omdat het toch beter aanbrengt zo? En het geeft ook een betere krul, wat de They're Real Mascara niet echt doet. Een pluspunt is wel het kleine ronde uiteinde aan het borsteltje, perfect voor de onder wimpers. Maar daar draag ik helaas nooit mascara, maar lijkt me daar wel ideaal voor. Verder is hij half waterproof denk ik, maar toch niet helemaal. Verwarrend, want je krijgt hem er in de avond ook niet helemaal af. Ik heb moete wrijven en misschien kwam mijn hele wimperrij eraf, dat weet ik niet meer. Deze mascara ligt nu in mijn kast, wat ik wel spijtig vind. Ik had hoge verwachtingen van deze mascara en echt slecht is deze niet, ik heb er gewoon betere. Ik geloof dat hij wel een mooi plekje verdient in andermans hartje!

And last but not least, or maybe, the They’re Real Benefit Mascara. After a lot of good reviews and compliments about other products, here is a less good one. I know this mascara is also used a lot online and it’s a holy grail product, but I don’t think it’s very special.It does what it has to do, it gives your lashes a nice coat of mascara and it stays on your lashes all day long, it doesn’t crumb over the day. But I think every other good mascara does this. Something I don’t like about the mascara is that it doesn’t apply very nice because of the straight brush. Am I the only one that loves a curved brush because the application is nicer? It gives a better curl, what the They’re Real Mascara isn’t capable of. What I do like about the brush, is the round tip, perfect for the lashes under the eyes. But I never wear mascara there, but that does seems nice for me. Further, it’s also kind of waterproof, but not totally. That’s confusing, because it’s not easy to get it off at night. I had to rub and maybe my whole lash line came off, I can’t seem to remember that. This mascara is now laying in my closet, what I do find quite sad. I had high expectations about this mascara and it’s not bad, I just have better ones in my makeup bag. But I do think this one deserves a nice place in another one’s heart!


Om dan toch tot de conclusie te komen, hou ik echt van dit pakketje. De meeste producten gebruik ik ook echt elke dag omdat de kwaliteit hoog (en de prijs ook wel best) is, behalve dan de mascara. Alles is ook echt wel gepigmenteerd en veel product heb je niet nodig dus ze gaan heel lang mee. Nog een pluspunt, voor mij schreeuwt het hele pakketje natuurlijkheid. Er zitten geen harde poeders bij die je gezicht ouder maakt, maar wel allemaal vloeibare producten die subtiel zijn en je er laten uitzien alsof je jong en gezond bent. Dit is best een nieuw concept voor mij, aangezien ik altijd een dikkere laag make up smeerde. Als deze kleine productjes op zijn, ga ik zeker zien welke je apart kunt kopen. Het is een goede manier om producten te leren kennen zonder ze in de grote vorm te kopen en er een fortuin aan te geven. Benefit is zeker een goed merk dat ik verder wil verkennen, ik heb al gezien dat ze meer kits hebben, misschien zien jullie binnenkort een nieuwe post erover!

To come to a conclusion, I really really like this set. Most of the products that came in it, I use on a daily base because the quality is so high (and the price also), except for the mascara. Everything is very pigmented and you don’t need a lot of product, so they do go a long way. Another positive thing for me, this package screams everything natural. There are no harsh powders that age your face, but it does only contain liquid products that are subtle that make you look like you’re healthy and young. This is a new concept for me, because I always put on a big layer of make up. When these little products are empty, I’m totally going to check out how they are in a big form. It’s a good way to get to know products, without buying the large packages and give a fortune on it. Benefit is absolutely a good label that I want to get to know further, I’ve already seen they have more kits, so maybe I’ll be back later with a new post about it! 

No comments:

Post a Comment