Monday, May 23, 2016

ETOS SETTING SPRAY


Hey guys! I just wanted to talk quick about this new thing I've tried. When I was in The Netherlands, I went by a drugstore called Etos. They had a cute fixing spray, and because I've never tried one, I decided to get it and try it. I know a lot of make up artists use expensive ones like the ones from MAC, but I knew this drugstore one couldn't be that bad. So the first application went quite well, although I had trouble aiming at my face full of make up. I spritzed some on my face and it was a weird feeling because I'm not used to a wet face full of make up. But it dries very quickly and It doesn't even ruin your make up. The first time I did it right after I applied my mascara so my lashes were still wet. Not a good idea because it stained my under eyes, so always does this when your mascara already dried. I can really tell the difference after it dried, the foundation and the concealer looks more like skin and thus more natural. When it comes to a long lasting finish, I don't think this lets my foundation stay on longer. I do love the smell, it doesn't irritate my skin and I love to put it on my beauty blender to make it slightly damp. I feel like this does make a difference with water and the application is smoother. I love this fixing spray and I think it's something you have to try! Do you have a setting/fixing spray? Which one do you have?

Hey iedereen! Ik wou net eventjes praten over iets nieuws dat ik heb geprobeerd de laatste tijd.  Toen ik in Nederland was was ik naar een drogisterij gaan die jullie wel kennen, namelijk de Etos. Ze hadden daar een schattige fixing spray, en omdat ik er nog nooit eentje had geprobeerd, heb ik 'm gekocht om hem uit te proberen. Ik weet dat veel make up artiesten duurdere gebruiken zoals diegene van MAC, maar ik wist dat eentje van de drogisterij toch niet zo slecht kon zijn. De eerste applicatie ging vrij goed, al had ik een beetje problemen met te richten naar mijn gezicht. Ik spoot een beetje op mijn gezicht en het was eigenlijk een heel rare ervaring omdat ik nog nooit een nat gezicht vol make up had gevoeld. Maar het droogt heel erg snel en het ruineert je make up ook niet. De eerste keer deed ik het net na ik mijn mascara had gedaan en mijn wimpers waren nog steeds nat. Dat was geen goed idee omdat het toch wat vlekte onder mijn ogen, dus dit doe je best wanneer je mascara al droog was. Ik kon wel een verschil merken nadat de spray was gedroogd, mijn founcation en concealer zagen er meer uit zoals huid en daarom ook meer naturel. Wanneer het komt op de longlasting finish, zie ik niet echt een verschil en denk ik niet dat mijn foundation langer blijft dan normaal. Ik hou wel van de geur van de spray, het irriteert mijn huid niet en het werkt goed op mijn beauty blender om hem een klein beetje vochtig te maken. Hierin voel ik een verschil met wanneer ik er water op doe want het aanbrengen gaat veel smoother. Ik hou wel van deze fixing sprat en ik denk dat het echt iets is dat je moet proberen! Heb jij een setting/fixing spray? Welke heb jij?

1 comment:

  1. I've never tried a fixing spray but I definitely want to, that sounds really good! Great review :)

    Anoushka Probyn - A London Fashion Blog

    ReplyDelete